Pula nagród 10 000 zł
ufundowana przez Fundusz Popierania Twórczości im. Andrzeja Szczypiorskiego przy Stowarzyszeniu Autorów ZAiKS
organizowany w ramach Projektu
„Międzynarodowy Festiwal Teatrów Tańca SCENA OTWARTA w Tarnowie",
który realizowany jest przez Centrum Sztuki Mościce
w Tarnowie.
Lista zakwalifikowanych choreografów oraz godziny prób:
12.30 - Agnieszka Janicka - Wolska Toska czyli miłość po rosyjsku
12.40 - Oliwia Kusek Sztuka odpuszczenia
12.50 - Joshua Legge Pomp
13.00 - Marcela Haładuda Pamięć drzewa
13.10 - Anna Hampel Przepływ
13.20 - Filip Hylewicz gentle sin: part one
13.30 - Grzegorz Brożek FTT
13.40 - Valeriia Lychko Droga do ?
13.50 - Adrianna Kazimierz Ściany z tektury
Pokazy konkursowe:
14.30 - Agnieszka Janicka - Wolska Toska czyli miłość po rosyjsku
14.40 - Oliwia Kusek Sztuka odpuszczenia
14.50 - Joshua Legge Pomp
15.00 - Marcela Haładuda Pamięć drzewa
15.10 - Anna Hampel Przepływ
15.20 - Filip Hylewicz gentle sin: part one
15.30 - Grzegorz Brożek FTT
15.40 - Valeriia Lychko Droga do ?
15.50 - Adrianna Kazimierz Ściany z tektury
16.00 - 18.00 - obrady jury, sporządzenie werdyktu, przygotowanie dyplomów
18.00 - Gala Konkursu Choreograficznego:
Spektakl taneczny lokalnej artystki Karoliny Miki i jej zespołu - Studia Tanecznik.
Opowiemy Wam legendę o pokoleniu, które się gubi wśród innych stworzeń. To historia powtarzalnych schematów, tych samych od lat anegdot. Bitwa ze sobą, ale i rozwój. Wytrwałość po brzegi wypełniona poświęceniem. Radość, ale ulotna i słyszalna wyłącznie w tupocie skrzydeł.
Historie relacji międzyludzkich zapisują się w pamięci. Jedne za wszelką cenę chcemy odtworzyć, inne – zapomnieć jak najszybciej. Te, które przywołują pozytywne wspomnienia staramy się zapisać, odtwarzać i sprawiać, że wszystko, co nas otacza będzie na tyle silne, by móc się tym podzielić. Spektakl „St(w)ory” to początek końca, to walka o przetrwanie i o zachowania, które próbują dominować. Tylko od nas zależy, jak poprowadzimy tę walkę.
doskonali młodych tancerzy w technikach contemporary, modern, modern jazz. Uzupełnieniem zajęć tańca współczesnego jest taniec klasyczny oraz elementy akrobatyki. Bardzo ważnym elementem zajęć jest praca nad świadomością ciała w oparciu o kombinacje taneczne, improwizację oraz pracę w partnerowaniu.
![]() |
Karolina Mikadyplomowana instruktorka tańca współczesnego oraz tancerka krakowskiego Teatru Tańca DF. Prowadzi warsztaty taneczne oraz stałe treningi tańca współczesnego w Tarnowie i innych miastach, przygotowuje grupy młodzieżowe do startów w ogólnopolskich konkursach tanecznych od ponad 10 lat. Z jej inicjatywy w 2016 roku powstała w Tarnowie grupa tańca współczesnego, w której tańczą dzieci i młodzież od 10 roku życia. Jest pomysłodawczynią projektu warsztatowego TarnOFFska Przestrzeń Tańca jednoczącego środowisko taneczne, doskonalącego umiejętności i promującego ruch i taniec wśród dzieci i młodzieży. |
Jury konkursu:
Polska tancerka, choreograf i aktorka, wykładowczyni Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Ukończyła Szkołę Baletową im. Turczynowicz. Występowała w Teatrze WIelkim w Warszawie jako solistka baletu, przygotowywała choreografię do oper i baletów.
Od lat 70. związana z TVP, uczestniczyła w licznych programach rewiowych, muzycznych i baletowych. Tworzyła układy taneczne dla recitali, pokazów mody, festiwali piosenki oraz filmów baletowych. Współpracowała również z Teatrem Rozrywki w Chorzowie, Teatrem Dramatycznym im. Jerzego Szaniawskiego w Płocku, Teatrem Syrena w Warszawie, Gliwickim Teatrem Muzycznym oraz Operetką - Mazowieckim Teatrem Muzycznym.
Jest absolwentką pedagogiki baletu Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie od kilkunastu lat wykłada kompozycję tańca. Jest autorką kompozycji choreograficznych – pokazowych i konkursowych – dla uczniów warszawskiej szkoły baletowej. Opublikowała książkę na ten temat: Tancerz, szkoła i scena. Jest laureatką „Złotej Maski” za balet Rudolf Valentino z muzyką Krzesimira Dębskiego oraz Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury w kategorii „choreograf roku” (2010) za choreografię Tańca godzin w operze Gioconda Amilcare Ponchiellego. Obecnie jest adiunktem na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, gdzie wykłada kompozycję tańca
Choreograf, absolwent Państwowej Szkoły Baletowej i Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 1987-1991 był tancerzem Teatru Wielkiego w Warszawie. Już wówczas zadebiutował jako choreograf, przygotowując "Negocjacje" do muzyki Alessandro Marcella. Kompozycja została wyróżniona pierwszą nagrodą za choreografię oraz nagrodą za interpretację na II Ogólnopolskim Konkursie Choreograficznym w Łodzi. "Negocjacje" zostały także zaprezentowane na scenie Teatru Wielkiego w Warszawie w trakcie VI Warszawskich Dni Baletu.
W roku 1991 wyjechał z Polski. W tym czasie występował z zespołami w Niemczech i w Izraelu. Przez wiele lat był związany z jednym z najlepszych zespołów tańca współczesnego Kibbutz Contemporary Dance Company (Izrael). W latach 1994-2001 występował z KCDC na najbardziej prestiżowych festiwalach tańca współczesnego, odwiedzając ponad 50 krajów na całym świecie − m.in. USA, Kanadę, Brazylię, Argentynę, Chile, Meksyk, Singapur, Tajwan, Japonię.
W roku 2002 powrócił do Polski, aby zrealizować "Naszyjnik gołębicy" (2003) w Polskim Teatrze Tańca pod dyrekcją Ewy Wycichowskiej. Rok później na zaproszenie Biennale de la Danse w Lyonie wystawił "Barocco" (2004). Dla Polskiego Teatru Tańca przygotował również "Jesień –Nuembir" (2008).
W ostatnich latach wystawił trzy balety dla Opery Narodowej w Warszawie: "Kilka krótkich sekwencji", do którego projekcję video zrealizowała Katarzyna Kozyra, "Alpha Kryonie Xe" (2010) oraz "III Symfonię Pieśń o nocy" (w ramach wieczoru "Szymanowski i taniec" w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, 2006). W 2010 roku na galę tańca organizowaną w Rzymie przez UNESCO przygotował "Sono nero". W roku 2012 zrealizuje w Polskim Balecie Narodowym, pod dyrekcją Krzysztofa Pastora "6 skrzydeł aniołów".
Współtwórca cyklu popularyzatorsko-edukacyjnego Teren Tańca − Reinterpretacje, organizowanego wspólnie z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od 2010 roku kurator odbywającej się w Teatrze Wielkim Poznańskiej Wiosny Baletowej. Od sezonu 2009/2010 do 2013/2014 był zastępcą dyrektora ds. baletu Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu.
Trzykrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Nauczyciel tańca, choreograf, reżyser, performer, wykładowca Akademii Muzycznej w Łodzi (kierunek: choreografia), Państwoweego Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorów Kultury w Kaliszu (PPSKAK) w Kaliszu i kursów instruktorskich z tańca współczesnego w całym kraju. Założyciel, dyrektor artystyczny i choreograf Teatru Tańca Alter.
W latach 1992-2008 dyrektor artystyczny festiwalu Międzynarodowe Prezentacje Współczesnych Form Tanecznych w Kaliszu. Autor programu nauczania tańca współczesnego i teorii ruchu. Twórca techniki ruchu wykorzystującej punkt podparcia jako podstawę do ruchu zgodnego z indywidualną motoryką ciała. Współpracuje z teatrami dramatycznymi w całej Polsce, m.in.: Teatrem im. Jaracza w Łodzi, Teatrem im. Bogusławskiego w Kaliszu, Teatrem im. Słowackiego w Krakowie, Teatrem Polskim w Poznaniu, oraz Teatrem im. Modrzejewskiej w Legnicy.
Bierze udział w licznych projektach tanecznych i teatralnych. Prowadzi warsztaty w kraju i za granicą.
Z konkursem choreograficznym przy SCENIE OTWARTEJ związany od kilku sezonów.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego", w ramach programu „Taniec", realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.